Varför ska man ha dåligt samvete?

Varför ska man känna sig dålig för att man känner sig sjuk och är hemma från jobbet någon enstaka dag? Jag är förkyld, har huvudvärk, känner mig yr, men hade ingen feber i morse, så jag tog en ipren, åkte till jobbet och tänkte att man får väl försöka jobba. Men efter ca en timma så kändes det fortfarande inge bra. Huvudvärken hade väl gått över lite, men kände mig fortfarande yr, matt och började kallsvettas och frysa om vartannat. Så jag for hem. Och har så dåligt samvete. Jag hade ju inte feber, jag hade kanske kunnat jobba? Var går egentligen gränsen mellan sjuk och frisk, och varför ska man känna sig dålig för att man är hemma? Jag HADE säkert klarat av att vara på jobbet en dag, frågan är väl hur mycket man hade fått gjort... Jag känner mig som en dålig människa ändå. Varför ska det vara så?

Sen blir jag arg & irriterad och det känns lite som att folk skiter i mig. Blev tillfrågad av en vän för några dar sedan om jag hade lust att anordna en välkommen-hem-fest för en annan kompis och när det skulle passa. Svarade på det (i måndags) men fick inget svar. Nu fick jag veta på omvägar att det är i helgen (vilken dag vet jag inte) i Umeå (var vet jag inte). Ska jag orka bry mig? Jag blir bara irriterad, och lite ledsen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har för hög press på dig själv att vara duktig, jag är likadan. Blir inte bättre av att man är på jobbet och är sjuk, då är det bättre att ligga i sängen eller i soffan och vila under ett täcke. Då blir man friskare snabbare. Hoppas det är bättre nu!

kram

2009-01-29 @ 20:31:36
Postat av: Sofie

Det blev något fel när jag skulle skriva in kommentaren så mitt namn försvann... men det var jag i alla fall

2009-01-30 @ 12:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0