Tillbaka till verkligheten

Imorgon börjar jobbet igen. Känns skönt att få tillbaka lite vardag i livet, men av någon anledning lite nervös också, men varför ska jag vara det? Skönt i alla fall att det börjar med en lugn vecka då det är är en röd dag på tisdag.

Har i alla fall haft en bra jul. Har verkligen varit behövligt med lite ledigt, även om jag har varit duktig på att stressa upp mig själv över allt möjligt, men under nyårsveckan kunde jag i alla fall slappna av lite mer än under julveckan. Jag stressar upp mig själv över så mycket, inte bara över sånt som man "måste" göra som städa, laga mat, fixa julklappar och sånt, utan även över att jag inte hinner med allt jag vill göra, som läsa böcker, se film, spela wow, sticka, pyssla, promenera, bygga pussel, träffa folk... När ska man hinna allt? Speciellt när man jobbar, nu när jag har varit ledig hag jag i alla fall hunnit med lite av varje, fast inte allt jag velat göra, det ger också lite ångest.
Var på stan och försökte handla kläder i fredags, det gav också ångest... Tröjor går bra, men kjolar.. och speciellt byxor.... Gjorde mig själv lite gladare genom att beställa massa böcker från Adlibris istället, bland annat:

Tror dom är bra.. Längtar tills dom kommer, men det blir nog tidigast på fredag kanske.. läste just ut en bok så jag kan inte bestämma om jag ska börja på en ny eller om jag ska vänta tills dom kommer.. svårt val.

Middagen står i ugnen och vi ska och hälsa på Peter och Julia (lite pinsamt att man inte varit där och hälsat på en enda gång fastän Peter flyttade dit för snart ett år sedan...). Men idag ska jag i alla fall dit, trevligt, och i morgon blir det bio, hoppas det blir trevligt det med.

Kommentarer
Postat av: Emmy

Åh, jag vill också läsa Stephanie Meyers böcker, de verkar väldigt bra! Men jag har en massa olästa böcker redan och lite ont om pengar, så de får nog stå kvar på önskelistan ett tag till.

Vad ska ni se på bio?

2009-01-04 @ 21:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0