En stan-dag

Att shoppa är egentligen lite hat-kärlek för mig. Dels tycker jag att det är ganska kul, men ändå kan jag känna dels att jag slösar pengar på onyttigheter (även om min shoppingsumma understiger många andras i min egen ålder) sen kan jag få lite ångest för att jag egentligen vill vara omaterialistisk...
Har i alla fall blivit en del shopping på sistone. Först böckerna jag beställde, fast just böcker känns inte lika farligt, det är ju ändå bra att läsa, sen har jag beställt diverse kläder från ellos, en lila lång volangkjol, en kortare brun volangkjol, ny bikini och ett par snygga sandaler. Idag  var jag som sagt på stan, där blev det en finurlig grej från bokia, en Book Seat, som en liten kuddpåse med bokstöd, som man kan ha i knät, på bordet, i sängen eller var man nu vill, och så spänner man fast boken, så man kan läsa utan att behöva hålla i boken, smart :D
Sen blev det en prickig kjol från HM för presentkortet jag fick i julklapp. Btw så har HM väldigt små storlekar jämfört med andra affärer, ok att jag har gått upp lite i vikt, men när motsvarande storlek som jag knappt får på mig på HM är för stor på andra affärer, är inte något lite konstigt då?

I alla fall så tänkte jag att det skulle vara snyggt att ha en svart body till kjolen, så blir det lite tight under, och man ser verkligen kjolen. Jag trodde det var lite modernt med body nu, men tydligen hade jag fel. Sprang runt på stan, där hittade jag ingenting förutom en helt i spets på Åhlens! När jag började kolla runt på nätet fanns det på ett ställe, så måste väl kanske beställa den därifrån... Vet inte om det är mig det är fel på eller världen, men när jag får för mig att hitta något, och som jag dessutom får för mig är inne (som en jeansjacka förra sommaren) så visar det sig vara helt totalt omöjligt. Vad är det för fel? Är det jag som är för sen eller är affärerna sega på att ta hem saker? Jag är ju inte alls insatt i mode för 5 öre, men hade som ändå fått uppfattningen att det skulle vara lite modernt, eller?

(Om jag hade haft ork hade jag lagt upp bilder på det jag köpt, men just nu så kände jag att jag inte orkade :P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0