2009 - början på något nytt?

Nytt år, nya tag, eller vad är det det brukar heta?
Just nu känns dock nya tag som något jag inte orkar riktigt, så jag tror jag fortsätter som förut. Jag ska inte klaga på något, jag ska vara nöjd, men ändå känns det i kroppen att saker inte är som de ska. Är jag nedstämd? Har så många i min omgivning som verkar må så dåligt, men inte kan väl det gälla mig? Jag gnäller väl bara, eller? Jag har ju det bra.
Ändå  kommer situationer. Situationer då jag allt annat fungerar som en normal människa. Förutom att jag har ett självförtroende (eller självkänsla?) som ligger och kravlar någonstans. Jag är kan inte vara nöjd med mig själv, inte med hur jag ser ut, inte med det jag gör. Istället går mycket ut på att klanka ner på mig själv istället...
Sen är det mitt humör. Det svänger som en bergochdalbana. Inte bara såna där normala, jag har då aldrig haft sådana förut. Jag kan vara glad, eller normal, för att sedan för minsta lilla grej antingen få ett raseriutbrott då jag vill kasta och slå sönder saker, eller att jag bara lägger mig och störtgråter - för minsta lilla grej, tex. att dom inte har en grej på ica eller att det jag gör blir pytte lite fel...
Jag bara frågar, är det normalt att känna så? Bör man söka hjälp?
Var ju till en läkare i höstas, men det känns dels som jag är så dålig på att förklara, sen måste dom ta prover, jag vill inte, hatar sprutor. Då går jag hellre under. Finns det inget annat sätt?

(Jag vet, jag är ingen skrivare, det jag skriver är kanske en stor röra?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0