Facebook - saker du (inte?) visste om dig själv

Har börjat försöka mig på facebook igen. Det som jag la ner för typ 1,5 år sen efter att ha testat det i typ 3 veckor. Det är väl halvkul att se vad ens vänner och bekanta håller på med, men det jag inte förstår är att alla verkar ha typ 150 vänner, jag har 18 tror jag... Kanske är jag långsint, men jag har ingen lust att bli "vän" med folk från typ högstadiet som bara var jäkligt taskiga, vilket dom flesta i min klass var. Sen känns det lite konstigt att bli kompis med typ alla man gått i samma klass som eller typ träffat, bara för att ha så många vänner som möjligt... men det är väl bara jag...

I alla fall, facebook är ganska kul. Man kan ju "jämföra" personer, typ vem är smartare, sötare, roligare osv... Sen har jag fått upp en liten lista på mig själv, vad mina vänner tycker... den listan ser ut lite såhär:


1st more naturally talented66100%
 
2nd more attractive22100%
2nd sexier33100%
2nd funnier22100%
 
3rd am I more jealous of11100%
3rd rather kiss22100%
3rd crazier11100%
3rd more likely to succeed33100%
 
Jag har alltså talang. Det tycker 6 av 6 i alla fall. Sen kan man ju fråga sig vad dom tycker att man har för talang, men skulle jag gissa så kanske att plugga? hehe
Sen till det jag inte är då:
13th more outgoing100%
13th more likely to skip class100%
13th more athletic100%
13th more fashionable100%
 
14th more adventurous100%
14th can drink more100%
 
15th more tech-savvy100%

Inga överaskningar där. Och jag kan ju inte mer än att hålla med.. Fast jag tycker själv att jag är rätt så teknisk, men då vet man ju inte heller vem dom jämfört med såklart...
Nu är det fredag och jag ska iväg och jobba. -14 ute, men i alla fall varmare än igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0