Dator igen!

Har varit utan dator i nästan en vecka nu, så det känns skönt att ett nytt nätaggregat är på plats, och datorn går till och med tystare än förut :) Fast livet utan dator är ganska skönt det med, och så har jag ju fått låna Peters för att kolla mailen och annat sånt viktigt.

Idag är en trött dag, en sån dag då man egentligen inte har lust med någonting, inte efter att man kommit hem från jobbet i alla fall. Konstigt nog känns det som att jag hade mer energi förra veckan då jag var förkyld och halvsjuk, eller så lät man sig själv slappna av då, nu när man är pigg så känner man istället allt man "måste" eller "borde" göra. Usch. Det blir som kortslutning och istället orkar man ingenting alls, vilket i sin tur ger mer ångest... Eller vad man nu ska kalla det...
Det är egentligen lite otäckt vilken press man har på sig själv. Man vill vara perfekt. Perfekt på jobbet, perfekt för sin sambo, perfekt för sina vänner och sin familj, perfekt matte åt kissen, se perfekt ut, ha ett perfekt hem.. och DESSUTOM ska man ha tid att göra saker man själv vill, för sin egen skull. Någonstans där krachar allt, och istället för att orka med några saker orkar man ingenting...
Så nu ska jag se lite topmodel, sen ska jag sova. Och försöka komma över att jag inte gjort någonting värt på hela kvällen!
(Men snart är det ju vår i alla fall)

Kommentarer
Postat av: Stina

Ingen är perfekt. Så varför sträva efter något som man aldrig kommer uppnå? Och en annan sak att klura på: Om man är perfekt, är man lycklig då? För om man inte är lycklig, så är inte livet perfekt.

2009-02-05 @ 17:41:32
URL: http://stormstintan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0