Music brings back memories

Sitter såhär mitt i natten och drar låtar till min iPod och sorterar lite i min musik. Många låtar har man. Många är bra, men man vet att dom är bra, så man hoppar bara över dom och sätter sig inte och lyssnar ordentligt.
Sitter och lyssnar på någon gammal låt från förr, och som en tidsmaskin förs man tillbaka, till tiden, känslorna, lukterna, ja allt från den tiden. Sitter å lyssnar på Hanson - I will come to you (går inte få på bloggen, dumma youtube).
12 år sedan, hälften så gammal som jag är nu. Tillbaka i mitt rum i källaren. Satt å lyssnade på radio och väntade på att låten skulle komma så jag kunde spela in den. Sitter på min säng, kan till och med komma ihåg hur min dagbok luktade (parfymerade blad). Känns som en evighet sedan, men ändå så nyss, att man så lätt kan få tillbaka hela den där känslan med en låt. Låten behöver inte ens vara speciellt bra, egentligen, men har man en gång gillat den så fortsätter man. Så fort låten är slut så transporteras man tillbaka till nuet, och nästa låt på spellistan kanske tar en till en annan tid och annan plats. Musik is the shit!

[Jag inser redan nu att det här är ett fluminlägg, så jag slutar här...]

When you have no light to guide you
and no one you walk beside you
I will come to you, I will come you..


Kommentarer
Postat av: Sofie

Var med och tävla på min blogg!!



Var det skönt att komma hem till dina bebisar??

Kram

2009-11-11 @ 08:52:03
URL: http://sofiemarlene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0