No more alcohole

Om man som jag har valt att inte dricka så är det alltid folk som frågar varför, eller stör sig på det, eller i värsta fall försöker få en att dricka i alla fall. Det är inte helt ok att inte dricka om man inte har någon "giltig anledning", tex att man kör bil, är gravid eller satsar hård på en idrottskarriär, DÅ kan det vara okej att avstå. Men att välja att inte dricka utan anledning...
Egentligen skulle jag inte ens vilja påstå att jag gjort ett aktivt val att inte dricka. Det finns inget med det som lokar mig, varken smaken eller att bli full, jag är helt enkelt inte intresserad. Ungefär lika lite intresserad som jag är av fotbolls VM eller vilka kändisar som dejtar vem, men det är det ingen som ifrågasätter. Dessutom är alkohol oftast dyrt och det mesta är till och med ganska äckligt. Cider kan jag tycka om, men då kan jag lika gära köpa den 2.25 på konsum.

Jag har inget emot att folk dricker alkohol (så länge det är i lämpliga mängder såklart) men 11 gånger av 10 föredrar jag folk i nyktert tillstånd. Alltid. Oftast blir jag ganska äcklad av fulla människor. Och folk är oftast mycket fulare när de är fulla. Och folk är inte sig själva. Att alkohol dessutom luktar lösningsmedel gör det ju enbart avtändande att tex. kyssa någon som druckit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0