Zchlager

Någon som kunnat missa veckans stora skräll? Att Carola och Andreas åkte ur melodifestivalen. OMG! Ska jag vara helt ärlig så var deras låt ju inte dålig, var nog en av de 10 bästa i år i alla fall, men jag är så GRYMT GLAD att Nordman gick vidare! (Vågar jag säga att jag hoppade upp i luften och sen skuttade runt lite?) Kanske är jag lite löjlig, men jag älskar musik, så är det.
Bara för att jag är en liten smått störd person som gillar listor och sånt också så kommer här nu min alldeles egna bedömning av finalen nästa vecka.
  • Christer Sjögren - I love Europe Det är nog det enda bidrag jag faktiskt skulle skämmas över om vi skickade. Herre gud!. Okej, han har en bra sångröst, och jag kan förstå att låten tilltalar en viss målgrupp, men melodin passar bättre på Bingolotto än i ESC, och texten ska vi inte ens prata om, den passar nog ingenstans tbh...
  • Amy Diamond - Thank you Är varken dålig eller bra. Jag vet inte, den är som ingenting för mig. Troligtvis skulle den gå dåligt i Europa, känns som att medelåldern på den som röstar ligger på 12...
  • Rongedal - Just a minute Nä, jag vet inte. Lite samma här. Den känns inte heller som en vinnare helt enkelt. Om två månader kommer ingen komma ihåg den eftersom den inte ens kommer att spelas på radio.
  • Sanna Nielsen - Empty room Fin ballad och hon är duktig på att sjunga. Fastän jag tror att den skulle ha det svårt om den kom till ESC så skulle jag inte ha något emot att skicka den. Min andrahandsfavorit.
  • Frida feat. Headline - Upp och hoppa Såg ju inte deltävling 3, men det jag hört av låten så måste jag nog säga att jag skulle skämmas för den här också. Eller jag vet inte. Jag gillar inte hip-hop/rap å sån skit :P.
  • BWO - Lay your love on me Har ju bara hört lite av den här låten också, men jag vet inte. Har inte BOW varit lite "kalla" på sista tiden? (Fast vad ska jag uttala mig om sånt?) Tror dock att dom kommer hamna högt upp i alla fall... (Tyvärr?)
  • Linda Bengtzing Alltså, får vi ens vara med om vi skickar den här? Speciellt om vi översätter den till engelska. Jag säger som jag sagt förut I can be brown, I can be blue, I can be violet sky...
  • Charlotte Perrelli - Hero Alltså skona mig från denna euro-dance skit låten som redan finns i en miljon olika tappningar. Vi kommer ingenstans med den här. Skona mig från Charlotte Perrelli när vi lika håller på också. (Hon sågade Lordi 2006 - Jag sågar henne när jag vill, pwnd).
  • Sibel - That's where I'll go Visst, fin ballad, men helt ärligt kan jag inte riktigt komma på melodin... Ingen låt som sätter sig i alla fall.
  • Nordman - I lågornas sken Som sagt min favorit. Kommer heja heja heja på den på lördag fastän den inte kommer att vinna. Svenskar har skitsmak. Bara så du vet. OM den vinner hoppas jag att dom inte översätter den till engelska. Tror inte det ger oss en större chans att vinna, och jag tror den skulle göra sig sämre på engelska.
Sådär. Lite onödigt ordbajs från mig. Har annat att pyssla med. Hoppas alla som läser det här är smarta och röstar på Nordman på lördag ^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0