TV-afgift för dator

Nu är Radiotjänst ute och cyklar, och det någonstans långt borta i skogen. Tror att de har cyklat vilse. Handlar om eventuellt i framtiden då man kan tvingas betala TV-avgift för datorn. Läs artikeln här.
Helt ärligt kan jag inte förstå hur de tänker. Man betalar redan idag en ganska dyr (enligt mig) TV-avgift för TV, andra typer av kanalväljare eller TV-kort i datorn. Det kan jag ändå tycka är okej. En TV har man ju ändå för att se på TV eller eventuellt DVD.
TV-licens om man har dator....
Nu börjar de tydligen svamlas på om att även om man har dator så kan man i framtiden måsta betala TV-avgift för den (om man inte redan betalar TV-avgift såklart, man behöver ju tack och lov bara betala en gång...). Jag förstår inte. Jag har aldrig "fuskat" med TV-avgiften som många andra studenter. När jag bodde själv så valde jag helt enkelt bort TV eftersom jag inte ser på TV så ofta...
Är radiotjänst så ego att de tror att bara för att man har dator så vill man se på deras sändningar? Helt ärligt så tror jag inte folk har en dator för att se på SVT. Ingen jag känner har en dator för att se TV (inte i första hand i alla fall). För mig är en dator en massa saker. Ett arbetsverktyg, läsa senaste nyheterna, mediaspelare (musik och film), att hålla kontakten med vänner, underhållning (spel) och många andra saker. Ingen TV.
Om nu radiotjänst inte vill att folk ska kunna se deras sändningar utan att betala TV-licens har jag ett enklet tips åt dem - Lägg inte ut så man kan se, de flesta kommer inte att göra det i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0