Lärare...

Jag är en sån person som oftast inte brukar tycka illa om andra personer, och jag kan inte komma på tex någon lärare jag tyckt illa om, förutom min musiklärare då jag gick i högstadiet. Av någon anledning började jag tänka på det nu på morgonen...
Jag har nog alltid tyckt om att sjunga. Började spela gitarr i musikskolan då jag var typ 10, men det var inte så kul och gick väl inte så bra (eftersom jag inte tyckte att det var kul) så då jag var 12 (tror jag) bytte jag till sång istället, och det tyckte jag var jättekul, speciellt eftersom jag hade en jättebra lärare, Rose-Marie. Sjöng både i kör och tog sånglektioner ända tills jag slutade högstadiet. Ville fortsätta sjunga, men då jag började gymnasiet blev jag ställd på kö, och det blev aldrig att jag sökte igen.
I alla fall, eftersom jag sjungit i kör och solo på diverse konserter och musikcaféer så kan jag ju inte vara jättedålig på sjunga, men när vi skulle få våra betyg i musiken i nian så fick jag helt plötsligt veta att jag bara låg på G... Jag har ju alltid varit duktig teoretisk,och de prov vi hade haft hade gått bra. Han sa dock att det räknades inte så mycket eftersom musik är ett praktiskt ämne, vilket jag i och för sig kan hålla med honom om. Hade VG i spelning.... och G- i sång.... G-.. för att han inte hade hört mig sjunga... Det var alltså den som "skrek" högst i en halvklass på 11-12 personer som fick bra betyg, och hur lätt är det att överrösta flera killar som brölar i 15-års åldern? Hade jag inte varit så mesig hade jag sagt något, men eftersom jag var en väldigt blyg person så sa jag inget. Pratade med Rose-Marie och hon pratade med honom, varefter han hade en FET utläggning att "om man var bra på spela trummor men bara gjorde det i skogen, hur kunde han veta...". Slutade i alla fall med att jag fick ett VG i musik.

Förutom denna händelse var han även elak. Kommer ihåg en gång då vi skulle ha något teoretiskt. Vi hade inga bängar i musiksalen, utan vi fick sitta på stolar med träskivor att skriva på. Av misstag råkade jag tappa ner en penna i golvet. Tror ni inte den jävla gubben tar en bunt pennor, går runt i musiksalen och släpper ner pennor i golvet medan han pratar. Så jävla idiotisk. Hade jag inte varit så mesig hade jag gått ut ur klassrummet.... (eller gett han en bitch slap....)

I gymnasiet valde jag syslöjd istället för musik...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0