Som marängsviss för själen..

Det var nog fyra år sen jag åkte längdskidor senast, och ska jag vara ärlig var det nog ingen jättefavorit. På idrotten kände man sig tvingad att åka och jag tyckte inte att det var så roligt, dessutom har jag alltid gillat att åka på kvällen, i elljusspår.

Åkte igår med mamma, det var helt underbart ljuvligt, som marängsviss för själen. Att få åka, precis i sin egen takt, i en skog på kvällen, stannar man upp och lyssnar hör man bara sina egna andetag. Träd tunga av snö. Som marängsviss för själen. Jag önskar att jag kunde förmedla den känslan till alla.

Finns ett elljusspår just brevid där jag bor här i Boliden också. Släpade med mig mina skidor på bussen igår, och det ångrar jag inte. Kom just hem från en liten tur (tror det var 3,5km, men det kan också ha varit 5, höll inte så stor koll på skyltarna). Hur som helst var det så underbart. Hoppas att smhi har fel vad gäller vädret resten av veckan (dom har förutspått plusgrader och kanske regn...) Vill ju ut å åka mer....

Försökte ta lite kort när jag var ute och åkte, men som jag sagt tidigare så är det inte så lätt att fota i mörker. Har man blixt ser man bara svart, å utan blixt blir allt ett sudd. Tror jag lyckades få till i alla fall.

302086-75Med blixt...
302086-76Utan blixt....
302086-77Inställningen "Nattlandskap"

Nu ska jag gå å ta hand lite om min utsida också. En dusch, å sen kanske lite hårinpackning och ansiktsmask. ^^

Kommentarer
Postat av: Vilandra

Tack så mycket för hjälpen!! :) Jag är inget tekniskt geni precis.^^
Men jag ser inte videon själv, bara ett rött kryss, du vet...ser du den? Bra att veta. :P

Åh, vad mysigt med snö och skidåkning!! xD Lyckost dig! Här nere i Skåne är så tråkigt väder, grått, regn och blåsigt. Har inte varit någon snö i vinter! :(

2008-01-15 @ 13:56:05
URL: http://vilandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0