Skönhets-jävla-ideal...

Idag är det många minusgrader ute, så det blir ingen skidåkning. Funderar på att fara och simma, men dels är jag lat, och dels så blir jag så himla torr, speciellt då det är så kallt, men men, ska avvakta nån timme och se...

Fast jag vet ju inte, vågar kanske inte fara och simma med tanke på att jag ser ut som en yeti, dessutom är jag blek, å lite daller på magen. Försökte råda bot på blekheten i alla fall. Har kvar min "Dove summer glow" från i våras och tänkte att jag kanske ska smörja mig lite så blir jag lite brun, så i måndags när jag gjorde ansiktsmask så smörjde jag in mig. Felet var bara att då jag skulle tvätta bort ansiktsmasken så hade väl inte krämen hunnit tränga in helt, så jag har fått fläckar på underarmarna där jag antar att vattnet tvättade bort krämen, ser ut lite som pigmentbortfall. Mina snygga ben orkar jag inte raka. Det är jobbigt å jag ska ju ändå knappt visa dom för nån. Dessutom så värmer det så varmt på vintern :)

Blir så less på alla dessa jävla skönhetsideal om hur man ska se ut, vad som är inne, hur man ska "fixa sig". Jag må vara okvinnlig, men att fixa sig är jävla trist. Korrektion: det kan vara kul ibland om man ska bort och vill göra sig fin, men till vardags skulle jag aldrig orka, det är så trist och jag skulle bli så less.
Sen blir jag fasen upprörd över alla jag läser om som vill gå ner i vikt, typ "jag är 14 år och 170 cm och väger 55kg, men jag tycker jag är så tjock, vill gå ner till 45". Eller som nån skrev på passagen debattforum, om killarna som läste det tyckte att det var bättre "med en lite mullig tjej" på 175 cm och 65kg eller en smal tjej på 180cm och 50kg. Herregud! Är man 175cm och väger 65 är man inte mullig!! Den "smala" tjejen skulle jag snarare kalla underviktig (jag säger inte att man måste ha anorexia eller vara jättesjuk för att vara så smal, jag vet att de finns de som är naturligt smala och små, men är man inte en sån person så är det knappast hälsosamt att gå ner så mycket). Förstår inte vad folk får allt ifrån om skönhet å vara si och så å fixa sig för sin presumtiva pojkvän, så när han första natten vaknar upp bredvid så känner han inte igen personen.
Jag säger inte att folk ska sluta pynta sig själv om man nu tycker det är är kul, men är en tjej som inte rakar benen äcklig, nån som inte sminkar sig ful, nån som har ett bmi över 20 fet eller nån som inte bryr sig så mycket om sånt onormal? Ja då får jag väl vara sån då.


PS 1. Förövrig så slog jag huvudet i väggen i natt när jag låg och sov. Gjorde förjävla ont!
PS 2. Funderar på att klippa mig snart, behövs verkligen. Tips på frisyrer?
PS 3. Ska på maskeradfest den 2a februari, "Dress Code" är Om natten. Har själv kommit med förslag på allt från pyjamas till varulv, någon som har några inspirerande tips?


Kommentarer
Postat av: Vilandra

Hallå goding :)
Tackar så mycket för din fina kommentar!!
Det är inget kul med den människan men som tur är har jag sluppit jobba med henne igen än så länge. Försöker göra så gott jag kan på jobb och visa att jag vill lära mig, men det är svårt när man är ny och oerfaren... Känner mig väldigt osäker och bortkommen :(

Hur är det med dig, bra hoppas jag?
Skitbra inlägg, håller verkligen med dig!! Girlpower är att vara sig själv!

2008-01-29 @ 14:58:51
URL: http://vilandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0