Orkeslös

Stora orkeslöshetsdepprisionen har drabbat mig. Är som glad och pigg på "jobbet", sen när jag kommer hem orkar jag inget. Lagar nudlar till middag, för det är typ det jag orkar med. Sitter vid datorn och försöker ta tag i Japanska 2 som började igår, men jag orkar inte. Hittar ingen lust och ingen motivation. Känner mig trött å slut, och det jag sett fram emot hela dagen blir inställt. Pluggar bara japanska en liten stund eftersom jag inte har något block att skriva i, skjuter upp min prommenad (gick ju ändå en stund på lunchen). Lägger mig istället i badkaret för att slappa. Uppstigen därifrån tänker jag att jag kan ju lika gärna gå å lägga mig å sova... Känns som det är ungefär det jag orkar och har lust med för tillfället...

Maskeradfest i helgen i alla fall. Har mardröm som förslag. Dress code var ju om natten så det skulle kanske passa då. Har funderat på vanlig dröm också, men med en titt i min garderob så kändes mardröm närmare.

Tänkte börja med min svarta, hellånga volangkjol. Sen fara till stan på lördag. Tänkte gå på kupan å se om man hittar någon kul kjol i rött eller spets eller nåt som man kan klippa sönder lite och ha som "ovanpå" den svarta kjolen. Sen till det ska jag försöka hitta en tröja. Funderar ev. på att ta denna fina hemsydda tröja
å sen titta ännu mer på kupan om jag hittar nån tröja i nån annan färg som man kan klippa sönder lite. Billiga t-shirts från H&M skulle också fungera...
Ja, sen blir det nog svarta naglar, inga lösnaglar dock, men kanske lösögonfransar, å så nåt hemskt, osymmetriskt smink och röd-svarta läppar. Håret tänker jag tuppera å spraya så det typ står hur som helst.

Låter det ok eller helt knäppt?

Kommentarer
Postat av: Vilandra

Nu har jag jobbat ett litet tag och känner att jag börjar komma in i det, skönt. Visst tar det tid att lära sig, men det gäller ju att den ordinära personalen förstår det. Hopplöst när de blir sura på en för att man är oerfaren ju! Och hur ska man veta deras rutiner på just deras avdelning, det är ju så olika beroende på var man är (jag är sjukvikarie för tre olika avdelningar).
Vilken bitch på ditt sommarjobb, tur att du slapp träffa henne! :/
Men det är klart, är någon taskig mot en på jobbet så måste man ju ta upp det med någon. Jag pratade lite med personalsamordnaren och hon och andra i personalen stöttar mig, för de tycker jag är duktig.

Bra att du inte skurit dig så mycket och djupt, det blir ju så fula ärr. Min vänstra arm och benen är helt randiga, skäms så för att visa dem :( Speciellt på sommaren då man blir solbränd och de lyser vita, inga skjorts eller kjol för mig! :S

Oj, vad jag skrev långt :P

2008-01-31 @ 14:01:26
URL: http://vilandra.blogg.se
Postat av: Vilandra

Du verkar ha drabbats av en svacka, så tråkigt :( Hoppas att du snart mår bättre! Vet precis hur det är, det går upponer och när man är riktigt nere så är inget roligt och man har ingen lust eller ork :S Försök äta, sova och röra på dig ordentligt, det kan hjälpa lite. Och hitta på saker med dina vänner, det kan få en på bättre humör.

Så skoj att du ska på maskerad, tycker att ditt klädval och smink/hår låter jättebra :)Tröjan på bilden är skitsnygg! Kan du inte lägga upp en bild på hur du såg ut sen? :P
Sköt om dig nu!! Kram

2008-01-31 @ 14:06:26
URL: http://vilandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0