Kan ju diskuteras...

I Norran kan man läsa om spekulationer om vad som kommer att vara i McDonalds gamla lokaler i CK.

image83
Av artikeln får man väl inte ut något speciellt, mer än att det ska byggas om, kommentarerna är desto mer intressanta.
  • Majoriteten tycker att det ska öppna något nytt matställe typ Pizza Hut eller Burger King, alternativt att Subway ska flytta dit. Men snälla. Behövs det något fler snabbmatställe i stan. 2 Frasses med gångavstånd från centrum, MAX, Subway och Dallas, samt alla grillar på torget. Sen finns det ju såklart vanliga lunchrestauranger också. Ett annat matrelaterat alternativ var en pub eller kvällsöppet fik, frågan är om de skulle ha råd med en sådan stor lokal.
  • Andra alternativ var "Spaniens svar på H&M - Zara" som nämdes i artikeln och som många verkade nappa på (alternativt andra klädeskedjor). Frågan är om det verkligen behövs en till klädaffär med "någorlunda billiga, moderna kläder" när det finns H&M, JC, Gina Tricot, Bik Bok, Vero Moda, Carlings (dyrare kläder här, men i alla fall) och Cubus, samt X antal andra klädaffärer. Om jag skulle vilja ha en klädesaffär så skulle det vara kul med någon som inte bara sålde det senaste modet eller s.k. basplagg, utan lite alternativa kläder. McDonalds gamla lokal kanske är för dyr, men det finns ju Werner och Werners gamla också...
  • Andra kommentarer gällde: Skoaffär (för att det fanns för få...) - Ja, jag kan ju "bara" komma på 5 st, och det bara om jag snabbt tänker igenom vilka som finns. Skivaffär (för att det inte finns någon) - ja man kan ju fråga sig varför alla går i konkurs ;). Lush som säljer badskum och sånt. Visst, men inte inne på CK. Har varit in i den affären i Luleå. Där går man in från gatan och det stinker bara man går förbi, och efter att ha varit inne i 5 min har alla luktceller gått och dött, det skulle inte funka inne i en galleria.
  • Sen fanns det andra, mer eller mindre oseriösa förslag (hoppas jag) på allt från bordell till typ holländsk "drugstore".
Själv vet jag inte vad jag tycker. Skulle som sagt vara kul med någon alternativ klädesaffär för oss som inte hittar något på H&M, annars vet jag inte om jag bryr mig så mycket.


För övrigt undrar jag när ordet "Googla; ~r, ~at" ska komma med i SAOL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0