Size zero nästa?

Ibland kan jag bli riktigt upprörd över saker och ting. Just nu är det all jäkla bantning, när ska den nå sin kulmen? Det känns som att fastän antalet bantningsmetoder ökar exponentiellt och i varenda kvällstidning syns rubriker om nya bantningsmetoder, så trots detta ökar antalet kraftigt överviktiga personer. Vars finns logiken. Av någon anledning så känns det som att majoriteten av de som läser och tar åt sig av dessa artiklar är inte de som skulle vara i behov av att göra det, utan det är helt normala människor, som tror att lite fett på kroppen är onormalt, att det normala är att se ut som en cat walkmodell, utan bröst, rumpa eller några andra kvinliga former. Jag vet, jag kan känna lika dant. Egentligen borde jag inte det. Jag borde vara jättestolt över mina former. Jag har lite bröst, rumpa och lite midja. Jag är 176 cm och väger just nu ca 76 kg och senast jag mätte mitt midjemått var det 77 cm. Borde jag inte vara nöjd med mig själv? Min pojkvän älskar mig och han säger att jag är jättevacker, det är aldrig någon som har sagt åt mig att jag är tjock, och ändå så kan jag inte få den föreställningen ur mitt huvud.
Egentligen är det inte så konstigt att det är såhär. Dels med all mathysteri (vad är nyttigt, vad är onyttigt) så de enda personer man ser i tidningar eller på TV/film är generellt smala personer.

Det som fick mig att reagera och skriva det här inlägget var en reklam som fanns på aftonbladets hemsida:

(källa: aftonbladet.se)

Den här bilden behöver ingen förklaring. Oavsett om du har ett bmi på 40 eller på 25 så behöver du gå ner i vikt. Size 0 nästa...


Kommentarer
Postat av: Stina

Jag hörde på tv att om man har över 88 cm i midjan så bör man söka medicinsk hjälp om man inte kan gå ner i vikt.

hur många av vår befolkning behöver inte gå ner i vikt då? Jag är en av dom. =( läkare nästa?

2008-08-07 @ 21:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0