Varför lva?

Till alla er som undrat.
lva (som Lva, inte 1va som vissa trott) låter som Älva då det uttalas, om man inte läst headern och förstått det. I alla fall, Älva, för jag älskar verkligen älvor.
När jag var liten samlade jag på bokmärken, som säkert många andra tjejer gjorde. Mina favoriter som jag samlade extra mycket på var just ängar och älvor. Hade ett helt album med bara änglar och älvor.
Nu samlar jag nog lite på älvor igen, eller samlar och samlar, men jag har i alla fall tre figurer föreställande älvor, halsband och örhängen samt necessär med älvor på. Ska jag någon gång göra en tatuering ska det vara på en älva... Funderade faktiskt på det för något år sedan, men jag vill ha en ganska diskret tatuering, å den bilden jag ville tatuera in var man tvungen att göra stor för att bli bra, så det ligger på is för tillfället.

Varför jus älvor då? Jag vet inte. De är vackra och lite mystiska naturväsen. Ett tag var jag mycket inne på drakar. Drakar är också coola, men älvor är nog mer Elin... Fast det ska inte vara fjantiga små barn-älvor... Det ska vara vackra..
Tycker om John Bauers bilder, läste "bland tomtar och troll" när jag var liten. Underbara sagor.

Har en massa fina bilder på älvor jag har hittat på internet, men jag vet inte om jag kan lägga upp dom eftersom jag inte vet var jag hittat dom och inte vet vem som har gjort dom... Helt klart mina favoriter i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: Vilandra

Okej, det var du...blir lite nojjig och osäker på om det var positivt eller negativt när jag inte vet vem som skrivit.^^

Ja, du får allt ta kort på dina fina kläder och lägga upp dem här, sen när du fått dem :)
Ohhh, tänk om man varit rik ~så mycket kläder man kunnat köpa! xP Så orättvist att alla alternativa kläder är fyra gånger dyrare än t. ex H&M. Ska ta en shoppingrunda på second hand när jag gått ner tillräckligt i vikt.

Jag sprang förr, blev riktigt vältränad med bra kondition och slimmad kropp. Fattar inte varför jag slutade med det, så jävla dumt. Nu när man blivit lite äldre så är man allt lite latare också :/
Rökningen får vara med ett tag till, pallar inte ta itu med det just nu...ska i alla fall sluta när jag ska ha barn!

Men har du ine läst nordisk mytologi, med Oden, Hugin, Mumin, Sleipner, Freja, Loke och alla andra?

David föreslog Wayne & Darth/Garth efter "Wayne´s world", men nej...vad har karlarna i huvudet? :P
Du kan ju alltid döpa ditt barn till Engla eller Älva om du får en dotter. *blink*

2008-04-08 @ 16:39:16
URL: http://vilandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0