10 000 kronorsfrågan

Så till dagens fråga.
Som sagt, Peter och jag flyttar ju till Skelleftehamn nu i juli, i våran alldeles egna första lägenhet tillsammans.
En liten sak jag funderar på är dock denna:
-När börjar man fira jul och sånt ihop?

Jag vill...
Vet inte vad Peter vill riktigt dock... bör man fira med sin familj istället?

Jag menar såklart inte att bara han och jag ska sitta och uggla ensamma i lägenheten på julafton, men far man till mina föräldrar, till hans föräldrar eller så att säga "var och en hem till sitt".
När får man en "ny familj"
När firar man med denna i första hand?
Är det när man gift sig, när man fått barn? Var går gränsen?

Om nån vore så snäll att ge mig svar på denna fråga så slipper jag panika när det blir jul igen.

Kommentarer
Postat av: sofie

det beror ju på hur man ser på saken. tror att ni ska diskutera det du och peter men jag och magnus firade jul tillsammans förra året. alltså, först hos mina föräldrar sen hos magnus föräldrar... jag är en del av
magnus familj och han en del av min familj, men vi är ju förlovade också... så jag vet inte. Men med tanke på att era föräldar bor på samma ställe så varför inte egentligen? men det är ju min åsikt. kram

2008-04-23 @ 18:35:25
Postat av: Stina

Det är svårt. Jag och Simon har inte firat tillsammans ännu, men det har som inte varit läge för det ännu då heller.
Det beror väl lite på vad man har för traditioner med sin familj och hur starka traditionerna är.

2008-04-23 @ 19:11:55
Postat av: Peter

Spelar ingen roll för mig älskling, tycker det låter mysigt att vi är hos den ena och sen drar vidare :) ingen panik nu! Tycker inte att det finns nån gräns heller. Gäller bara att komma överens och det borde ju inte vara så svårt!

2008-04-23 @ 22:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0