Tema på bloggen

Har kollat runt lite på andra bloggar nu, och i dom 10 populäraste bloggar på blogg.se så är det tjejer mellan 16 och 25 som skriver om mode. Jaha, då är det alltså kört, jag kommer aldrig att nå blogg-toppen (som om nu det varit min ambition) anyway... tänkte vara lite trotsig och skriva om det FULASTE i mode just nu.

  • Ballerinaskor finns i miljontals olika färger och mönster men trots det så kan jag inte tycka att det är snyggt. Dessutom ser det kallt ut nu när hösten kommer och hela foten sticker fram mellan leggings och skon.
  • Silver, guld och alla metallicfärger det sticker i mina ögon och jag vill bara titta bort när jag ser skor, väskor, skärp och andra assecoarer i silver och guld, huvva.
  • Rosa typ som om man var 8 och gick i lågstadiet igen. När jag var liten älskade jag rosa, nu skulle jag aldrig sätta på mig nåt i den färgen.
  • Midja i armhålorna det går en gräns någonstans. Byxor ska sitta någonstans mellan att den sitter på höften och vid naveln, typ där midjan går. Byxor som har midjan ungefär i höjd med armhålorna (okej, jag överdriver) är inte så snyggt, oavsett om det är inne eller ute.
  • Alla fula T-shirts med helt meningslösa tryck som finns nu för tiden, vill man handla nåt så måste man ju välja enfärgat för att inte se ut som en idiot...
Hade det varit ett år sen jag hade skrivit den här listan hade jag nog lagt till tights på den listan (eller leggings, men det hette tajts när man var liten) men nu när man faktiskt äger något par själv så kanske inte... Dock svarta, alla andra färger går bort.

Det är ändå ganska intressant med mode, hur man kan lära sig att tycka om saker man först trodde var fult bara för att det är modernt, för att sen tycka att det är fult igen när det blir ute, men vill man lägga en massa massa pengar på att förnya sin garderob inför varje sesong så fine för mig, det är inte mina pengar.

För att avsluta med 5 saker som jag själv tykcker om:

  • Svart är fint. Punkt.
  • Spets kan också vara en fin detalj (svart spets såklart)
  • Korsett-liknande plagg. Typ min vita fina sommarklänning med tyll.
  • Rosetter, men inte i överflöd
  • Mormorskängor, finns det något vackrare att ha på fötterna?
image2 
Felix - modekatten :)



Kommentarer
Postat av: Heatnix

Och glöm inte tunikor som har resår just under brösten, ser ut som om nån tagit nån ful kjol och dragit upp den. Snyggare med kalsonger på huvet än såna hemska tröjor. Felix är så snygg btw :)

2007-09-06 @ 15:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0