Studentsportardag

Onsdag har nog aldrig varit min favoritdag. Man har hunnit börja bli lite trött efter veckan som varit, men det känns forfarande som en evighet till fredag. Det är i alla fall soligt ute idag, och det är ju något som är positivt i alla fall. Idag är det annars vad som brukar kallas Studentsportardag på Umeå Universitet. Det betyder att alla är lediga för att kunna sporta istället (tror det är lite som en reklamdag för ISKU för nya studenter eftersom dom har gratis träning den här dagen). Sa jag att alla är lediga föresten. Ja, det var väl en sanning med modifikation. Läser man en kurs så kan man nog vara föreläsningsfri om man har tur, men gör man ett projekt och har mycket att göra, ja då får man allt finna sig i att jobba på. Känns i alla fall typ som om jag börjar komma nån vart med projektet nu, men det går segt framåt. Saker tar verkligen mycket längre tid än vad man tror.
Ville egentligen ha mina nya fina skor idag också, men jag tog mitt förnuft till fånga att det kanske skulle vara lite jobbigt att springa runt på lab i skor med klack, och det var nog ett smart drag.
Ikväll blir det afro också. Vet inte om jag är så peppad. Inte just nu i alla fall, men jag ska bli det innan jag far dit. Den här veckan har som allt bara kännts jobbigt och jag har som inte lust med något (undrar om det är nån slags höst-deppresion eller nåt...).
Började i alla fall med Japanskan igår, och det var ju faktiskt rätt kul, om än ganska svårt, speciellt med andra skrivsystem och helt annan grammatik, men det ska nog bli spännande, tur att jag har Peter som kan hjälpa mig.

Konnichiwa! Watashi wa Erin desu. Watashi wa nihongo no gakusei desu.
(hoppas det där blev rätt, du får rätta mig Peter..)

Nu är min lunch snart slut, så jag ska återgå till mitt trevliga LC-system och se om jag kan lyckas med att få en background i alla fall...

Sayônara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0