Ge mig en 10-poängskurs i tjej-kunskap tack!

Just hemkommen från frissan. Blev lite annorlunda klippning den här gången (fastän jag försökte förklara på samma sätt som jag gjort när jag klippt mig tidigare), men men. Tror jag blev nöjd i alla fall, måste bara vänja mig först.
När man kommer till en frisör som man inte känner så brukar dom alltid fråga "hur brukar du fixa/styla håret?". Fixa? Jag brukar borsta håret, och ser det alldeles för hemskt ut så sätter jag upp det i en tofs (så brukar det oftast sluta). Fasen, jag köpte min hårtork för kanske ett halvår sen, ägde ingen innan(!) och har väl inte använt den så himla många gånger sen jag köpte den heller.

Efter lite funderande så har jag insett det, jag kan inte sånt här med tjejgrejer. Varken sånt som har med hår eller smink att göra. Bara på kul så tittade jag i min "sminkväska" (som sällan öppnas eftersom jag inte sminkar mig "till vardags"). Tänkte nu delge mina upptäckter med er.
image7

Okej, ser att nuffrorna syns lite dåligt, men det är ju inte så svårt. HELA min sminkväska består av;
1. Ljusgrå/Svart ögonskugga med glitter (Max Factor)
2. Lila ögonskugga (H&M)
3. Grön ögonskugga (H&M)
4. Läppglans (Body Shop)
5. Svart nagellack (H&M)
6. Grå eyeliner (Isa Dora)
7. Svart eyeliner (H&M)
8. Flytande eyeliner (Isadora)
9. Mascara (Isadora)

Skulle jag följa alla "rekomendationer" så skulle väl dessutom allt det där vara slängt för flera månader sedan (förutom möjligtvis 1&9), men då hinner jag väl använda grejerna ungefär 2-3 gånger. Om sanningen ska fram så kan jag inte sminka mig. Jag kan ingenting om hår heller. Använder aldrig inpackningar eller sånt, använder typ aldrig min hårblås heller, eller de TVÅ hårsaker på sprayburk som jag faktiskt äger. Jag kan inte, så är det.

Jag tror jag skulle behöva gå en utbildning i sånt där, typ "lär dig vara som en tjej". Fast varför egentligen ska jag göra det när sånt där inte ens intresserar mig. Hade jag varit intresserad hade jag nog lärt mig, så att försöka tvinga sig till nåt är nog ingen idé...

Slutligen, ett halverst lyckat försök med att fota mig med den nya frisyren (Fluffigt å fint som bara en frisör kan få till det...)
image8

Aqua om en timme...

...för på mitt golv bland skärvor och glas, finns en bit av ditt hjärta kvar..
Thåström - Karenina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0