Fina skor!

Fick skorna idag som jag ropade in på tradera! Väldans fina (ser typ ut som dom jag postade tidigare, fast dom va köpta på din sko) och dom var helt nya, till och med prislappen satt kvar. Nice nice.
Slutade lite tidigare idag också eftersom min handledare var "ute och sprang" som vanligt. Eller kanske inte som vanligt, men hon var inte där i alla fall, och då jag ringde å hörde sa hon att hon inte skulle hinna tillbaka, så jag hade inte så mycket mer att göra.
Idag ska jag vara duktig och diska bort det jag inte gjorde igår av trötthet, sen ska jag börja med japanskan också (läser ju japanska distanskurs på kvartsfart nu i höst för er som inte vet). Första lektionen kom ut idag, och fastän jag inte har boken än så kan man ju börja öva på annat skoj så som tecken och sånt.
Men innan jag ska orka det måste jag nog äta middag i alla fall.

En av de roligaste sakerna med att läsa på universitet är alla utbytesstudenter man träffar och lär känna. Det är så himla intressant att prata med dom, få veta mer om deras kultur och liv (berättade av dem själva) och även få höra vad de tycker om sverige och hur det är att studera här. Nu på projektet så delar jag rum med Nhat, en tjej från Vietnam som har gjort sin masterutbildning här på Umeå universitet, och nu i höst så ska hon börja doktorera. Hon har varit här i Umeå i två år och inte varit hem till Vietnam på hela tiden, det tycker jag är starkt gjort. Även om hon har kompisar som pluggar här som också kommer från Vietnam så måste det ju vara tråkigt att inte få träffa sin familj på så länge.

Men men, nu blir det mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0