Önskar mig en massa snö

Jag älskar vintern, så är det bara. Är så fruktansvärt less på höst nu.
Ge mig snödrivor och snögubbar, snöänglar och lyktor av snö.
Ge mig -10 grader, grenar nedtyngda av snö.
Ge mig sparkföre, skidväder och barn som bygger snögrottor.
Ge mig snö som dalar ner under en gatlykta.
Ge mig kyla som biter i kinderna på ett sånt där skönt sätt.
Ge mig mössa, halsduk och tjocka, hemstickade vantar som håller värmen.
Ge mig istappar och pudersnö.
Ge mig en RIKTIG jul.
Ge mig snömorrning och snöbollar och bus i snön.
Jag vill ga vintern, 110% av vintern och jag vill njuta av den.
Jag skiter i alla er tråkmånsar som bara vill ha sommar igen.Vintern är min, och jag vill ha den.
Jag vill plusa fram i en halvmeter snö för att plogbilsgubben tagit sovmorgon.
Jag vill klä på mig lager på lager av kläder, så att jag svettas innan jag har tagit mig ut.
Jag vill göra vintergrejer som åka skidor, göra snöbollar och snöänglar.
Jag vill sitta inne och mysa med ljus och varm choklad när man varit ute i snön en hel dag.
Så snälla, ge mig en vinter, så som en vinter ska vara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0