Nudlar med currysmak

Fick bli en enkel middag idag. Orkar inte göra något speciellt. Men jag känner på mig att jag inte kommer att bli speciellt mätt speciellt länge, dessutom ska jag på Afro ikväll.. hmm..

Ibland så hör man folk säga eller ser folk skriva att "hur kan man sitta vid datorn å SPELA flera timmar varje dag". Jag skulle vilja säga att den personen har bara inte testat nåt tillräckligt bra spel och gett det en ärlig chans. Men helt ärligt så tycker jag att det är mer passivt att tex se på tv några timmar per kväll än det skulle vara att spela dator dom timmarna. Nu säger jag ju inte att det skulle vara något dåligt att se på TV, men jag antar att det är nåt som många gör som avkoppling på kvällen. För mig är det avkoppling att spela dataspel, sen kan jag ju tycka att det kanske blir lite trist om det är det ENDA man sysselsätter sig med, på samma sätt som det skulle vara om man bara såg på TV. En annan jämförelse man kan göra är ju till exempel det här med böcker. Idag skulle ingen klaga på om du läste böcker 2-3 timmar om dagen, men däremot om du spelar nåt dataspel lika många timmar finns det säkert många som skulle tycka till. Men tänker man tillbaka för kanske 70-80 år sen så var det inte så accepterat att läsa skönlitteratur bara för nöjes skull, man kunde ju göra nyttiga saker (hörde en gammal "gumma" prata om det på radio för nåt år sen, att då hon var ung så var det inte så accepterat att läsa för nöjes skull).
Så jag tror tiderna kommer förändras. Att spela dator kommer också att vara mer accepterat i framtiden. Sen tycker jag såklart själv att det kan bli ganska tragiskt om man BARA sitter vid datorn varenda lediga minut, och för barn så tycker jag föräldrar bör sätta någon gräns på hur många timmar man får spela per dag.
Vad tycker du?

I morgon bär det av hem till Ursis, ska bli kul att komma hem, var ju nästan 2 månader sen jag åkte till Umeå, har inte varit hem sen dess... Undrar om dom saknar mig ^^. Sen ska jag å Peter fara å simma å bada lite i örjanshallen på lördag morgon. Har inte varit i det badhuset sen jag gick högstadiet typ, så det blir roligt att väcka upp lite minnen, å så har dom trampoliner också! Måste bara visa hur FINT det är där, med en bild jag snott från skellefteå kommuns hemisda

Nu ska jag ta å käka innan maten blir kall. Sen blir det japanskaplugg. Får se om jag bloggar mer ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0