Nightwish, Tarja eller Anette?

Okej, börjar kanske bli tjatigt, men jag måste bara... I fredags (28/9) släppte Nightwish sitt nya album Dark Passion Play med nya sångerskan Anette Olzon. Finns mycket diskussioner, bland annat på youtube där dom jämför vem av dom som skulle vara bättre. Kanske är svårt att säga så mycket om Anette än, eftersom de bara har släppt ett album, som dessutom nyss kommit ut, men vad tycker du själv?
Nightwish - Nemo (Tarja) eller Nightwish - Amaranth (Anette)
(måste bara säga att jag älskar videon till Amaranth, men det är en helt annan sak)



Själv har jag svårt att välja. Nightwish hade ju helt klart ett ganska eget "sound" med Tarja, lite opera sådär, men jag tycker inte alls att Anette är dålig heller även om hon har en annan stil. Svårt det där. Bäst är kanske att man inte behöver välja. Man kan ju lyssna både på gamla Nightwish och på nya, det är som sagt inte sångaren som gör bandet (även om många verkar tro det). Ska nog köpa deras nya album då tillfälle ges.

Massa bra grupper har förövrigt släppt (ska släppa) album i år.
  • Within Temptation - Heart of Everything (2007-03-14)
  • Sonata Arctica - Unia (2007-05-25)
  • Nightwish - Dark Passion Play (2007-09-28)
  • Samt In Flames som släpper sitt nästa album i slutet av året.
Mycket spännande..


Kommentarer
Postat av: Heatnix

Oj va svårt. Tycker att Anette låter lite mer lättsam och kanske skönare att lyssna på längden men jag tycker att Tarja hade mer djup i rösten...lite mer kontrollerad. Måste jag välja skulle jag nog ta Anette dock även om båda duger utmärkt :) Måste dessutom hålla med totalt om att videon till Amaranth var skitbra! Lite sorgligt slut bara ;(

2007-10-04 @ 13:06:27
Postat av: iRiC

hehe, jo den mobilen som vi har är ju redigt värdelös. min styrspak har slutat funka och högtalaren är inte sig lik sedan jag körde telefonen genom en höglufttryckspryl. ^^,

2007-10-05 @ 08:14:20
URL: http://iric.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0