Lång helg

Har haft en lång underbar helg tillsammans med älsklingen i Ursviken. For ju hem redan på torsdag kväll, så det blev ju som en dag extra. På fredag var jag till boliden och fick ex-jobb! Ska bli spännande, även om jag inte vet exakt vad det handlar om än, mer än "kartläggning av svavelföreningar". Men det blir nog kul. Lite nervöst bara. Men en bra sak är ju att jag kommer närmare älsklingen. Det är nog det bästa!
På lördag var vi å badade å simmade lite, det var skönt. Hälsade på farmor å farfar också på lördag.
Har shoppat lite också. Medan jag väntade på Peters buss i torsdags hann jag gå på stan å hitta en tröja jag tyckte om som jag köpte. Tycker om cubus. Köpte ett par vinterskor i lördags i Skelleftehamn på skoaffären där. Dom kostade 1100, fast mamma hade ett stämpelkort som blev fullt, så jag fick 150:- rabatt, å så sponsrade mamma med 200:- också, men det är nog dom dyraste skor jag har köpt ändå. Men dom var verkligen jättefina å sköna, så då kan man ju tänka sig att lägga ut lite extra på dom.


Ja herregud, har 8 par skor nu (inklusive mina "jobbarskor", men inte träningsskor). Kanske inte är många, men för mig är det de, har typ ägt max två par åt gången tidigare, å nu har jag 8. Var ska detta sluta?
Tröjan kanske ser lite skum ut på bilden (å så blir det konstiga fläckar från kameran), men den är i alla fall svart(!), som mamma sa "jag är inte förvånad". Sen är den lite längre, som en tunika med lite rynk i armarna å under brösten. Sen är det sånt där fint hålmönser. Tyckte om den. Ser nog finare ut på, men det är massa Felix-hår på den, så den ska tvättas.
Har inte så mycket att skriva om, sitter å väntar på att Peter ska komma hem, vilket han borde göra snart. Då ska vi spela lite. Har ju nästan en veckas spelande att ta igen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0