Jag hatar söndagar...

Jag hatar söndagar, i alla fall varannan söndag. Varannan söndag betyder att jag måste säga hej då till min älskling och vi kan inte träffas igen på två veckor. Det är jobbigt. Jag önskar och hoppas att det inte alltid kommer att vara såhär, att en dag så kommer vi att få vara tillsammans utan att behöva ha 26 mil emellan, det är vad jag hoppas i alla fall.
Idag är det måndag och ännu en dag i labbet. Börjar äntligen göra lite framsteg nu!
Har inte så mycket kul att skriva, längtar fortfarande efter snö och vinter. Kanske kommer på nåt lite roligare att skriva sen... Man kan ju hoppas i alla fall :)

Alltså jag bara måste...
Från aftonbladet.se idag: "Filmade själva när björnen attackerade"
"...Tog de upp kameran och filmade. Men den spännande älgjakten förbyttes i skräck. Hunden hade lyckats reta upp en björn som kom springande mot dem. Attacken var blixtsnabb. Allt fångades på filmen som nu tillhör polisens bevismaterial."
Ännu en s.k. "björnattack" på människor. De som blev skadade filmade händelsen och filmen ingår nu i polisens "bevismaterial" (det står verkligen så i artikeln, bevismaterial). Förmodligen ett "bevismaterial" som dom ska använda för att skjuta björnen senare i veckan. Dödsstraff kallar jag det. Anyway. Artikeln fortsätter, och det jag reagerar mer över är följande:
"Många i Lillhärdal är skrämda och förtvivlade efter händelsen. De har länge upplevt att björnarna blir fler och kommer farligt nära. ? Det är alldeles för mycket björn. Björnstammen ökar hela tiden men vi får inte skjuta fler, säger Sven Jäderberg."
För mycket björn, vi får inte skjuta, osv osv osv... Jag skulle vilja säga för mycket människor utan tolerans, och utan koll på sin hund som j faktiskt var den som retade upp björnen. Jag blir lite ledsen för att man tänker på det här sättet. Det finns ju faktiskt hela 2500 björnar i sverige (!) enligt artikeln. Hur många människor finns det? Ungefär 9 miljoner? Vi borde skjuta mer björn, ja det verkar ju rimligt... tillslut finns det inga kvar, och då är det slut på björnattacker. Gud så skönt!


Kommentarer
Postat av: Kenza

svar: nix, vi har två veckor kortare sommarlov än alla andra bara.. inte så mkt ´läxor men det är högt tempo. och alla är inte lediga på Onsdagar, utan bara vissa i min klass som helt enkelt inte har lektioner på onsdagar.:) i ettan var jag t.ex. ledig på fredagar men det är inget som är garanterat =P

2007-10-15 @ 10:11:50
URL: http://KENZAAS.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0