Torsdag=snart helg

Fick mig upp i morse i alla fall, fast ganska så trött var jag ändå. Får se hur det går med 4 timmars föreläsning fram till lunch.

Funderade igår lite på att längta, vad man längtar efter. Viktigt att längta efter saker som både är nära och kanske långt borta. Vad längtar jag efter...
...den närmaste veckan att det ska bli helg, för då ska jag fara hem, gratta mamma i efterskott och träffa Peter.
...den närmaste månaden på att kursen ska ta slut (2 veckor nu). Inte så jättemycket efter att få vara ledig (även om det också ska bli skönt) utan efter att jag ska bo hos älsklingen typ 2 veckor och sen fara hem å fira jul (jag <3 jul)
...innan årets slut att få vara hemma och fira jul såklart, och att dinga 70 med min shadow priest!
...på obestämd framtid är att någon gång slippa bo 26 (eller 13) mil från älsklingen, utan att vi kan få bo tillsammans, men jag vet att det ju inte lär hända förän tidigast till sommaren, eller efter. Beror ju på var jag får jobb och var han ska göra exjobb. Men om typ ett år, då vi båda är klara, då hoppas jag det löser sig!
Du är verkligen min skatt
<3
image74


Kommentarer
Postat av: Vilandra

Ja, jag får allt kolla upp det och se om jag kan ta och läsa det nästa år. :)
Får man lära sig tecknen då också, eller läser man det på "vårt" alfabet?

Visst är bilderna vackra! Men jag måste erkänna att jag har snott dem på nätet, hoppas ingen blir sur. :S *ajabaja*

Usch vad jobbigt att du bor så långt ifrån din älskling... Jag har lite erfarenhet av långdistansförhållande, bodde 6 mil ifrån min älskling förut. Men det var ju mycket närmre än ni tvingas stå ut med! :/

2007-11-22 @ 09:45:37
URL: http://vilandra.blogg.se
Postat av: Zack

Det med längtan är en skön känsla, faktiskt. Det som inte är däremot skönt är att man för det mesta får längta och vänta alldeles för länge innan någonting händer!
Tc

2007-11-22 @ 15:55:06
URL: http://cityoftheday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0