Rowlings nya...

...som ingen får läsa. 7 handskrivna exemplar av The tales of Beedle the Bard, 5 små "sagor" som utspelar sig före Harry Potter böckerna (boken och en av sagorna får man läsa om i Harry Potter and the deathly hallows).
Anyway, bara 7 kopior, 6 ska hon ge till de som hjälpt och stöttat henne när hon skrev böckerna om Harry Potter, den sjunde ska auktioneras ut på Sotheby's den 13:e december, och den lär ju inte bli gratis... minst 30'000-50'000 pund enligt Sotheby's. Pengarna ska i alla fall gå till välgörenhet, så det är ju positivt. Lite sorgligt bara att man inte får läsa... Den här artikeln från Telegraph skriver bra om man är intresserad av att läsa mer. Sen finns det ju den här artikeln från New York entertainment, himla rolig och lite elak, men jag förstår ju frustrationen... Vad tycker du?

image70
(bild från wikipedia.org)

Har varit så duktig idag, och nu ska jag ta och hoppa isäng! Fredag i morgon. Lovely!
おやすみなさい




Kommentarer
Postat av: Zack

Natti natti :)

2007-11-22 @ 23:13:18
URL: http://cityoftheday.blogg.se
Postat av: Anonym

!

2007-11-23 @ 10:12:51
URL: http://emilyyy.blogg.se
Postat av: Vilandra

Mjo, det är jobbigt att ha långdistansförhållande, men värt att kämpa för om man verkligen älskar varandra. Sen om man får se det positivt så tror jag man uppskattar tiden med varandra mer när man väl får träffas. Men förhoppningsvis så behöver det ju inte vara långdistans för alltid. :)

Jag kan tänka mig att det är bäst att lära sig ljudalfabet innan man går vidare till kanji, det är nog inte det lättaste. Men det vet man inte innan man har prövat så jag ska kolla upp det, har blivit riktigt nyfiken ;)
Kan man läsa distanskurser på vilket universitet som helst, var man än bor?

Du har rätt i det du skriver, långdistansförhållande gör att man uppskattar den tiden man får tillsammans så mycket mer och tar inte varandra för givet. Men förhoppningsvis kommer det en vacker dag då man kan flytta närmre varandra eller bli sambos :)
För mig och David tog det 3½ år ~men det var det värt!!

2007-11-23 @ 13:02:18
URL: http://vilandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0