Infiltration och irritation

Nu på förmiddagen har jag infiltrerat. Varit och smugit runt på universitetsbiblioteket, på "andra sidan". Det är faktiskt lite spännande. Andra sidan består nämligen mest av samhällsvetare, jurister och sånt folk. Det roliga är att man faktiskt ser en skillnad, speciellt på tjejerna, dom är så stylade och fixade hela bunten, med mycket smink å smyken å modernaste kläderna. På tek/nat sidan är det mer slappt. Inte så att folk ser ut som lodisar (inte alla i alla fall) så är det ändå en mer avslappnad stil, det är faktiskt ganska kul och intressant.
Nu på eftermiddagen ska jag vara hemma i alla fall, kombinera plugg med tvättning av kläder. Hade funderat på att träna i kväll, men kände mig lite förkyld i morse (som en början till förkylning) så jag tar kanske bara å simmar lite.

Har hunnit vara irriterad också. Fick ett brev från min internet leverantör. Det var en påminnelse om en räkning som jag inte betalt. Jag blev lite fundersam, för jag kunde inte förstå varför jag skulle ha glömt det, så jag loggade in på min internetbank, hittade räkningen, stämde överens med OCR-numret, beloppet och till rätt mottagare. Det var även inbetalt i god tid, 19 oktober (sista dan var 7 november). Jaha? tänkte jag. Så jag ringde till kundtjänst för att reda ut det. Enligt han jag pratade med så hade jag fått en påminnelse för att betalningen kommit för sent. Konstigt tyckte jag, eftersom det stod den 19:e oktober, kollade till och med på kontoutdrag och såg att pengar var dragna den 18:e, kan ju inte ta över 3 veckor för banken att föra pengarna från mitt konto till någon annan. Förklarade detta för han, och sa att om det nu var så att banken inte fört över dem så är det ju inget som jag kan påverka. Han frågade om jag var SÄKER på att jag betalat då och att jag inte skrivit att den skulle betalas senare (känns som frågan "är du säker att du inte är dum i huvudet... hatar att vara tjej när man ska ringa om såna där saker, känns som om dom inte tror att man kan nåt.. suck..). I alla fall så frågade han om jag hade någon möjlighet att FAXA över själva "kvittot" till dom.
Faxa? Finns det NÅGON som använder fax nu för tiden? Trodde den dog ut ungefär samtidigt som freestylen ungefär. Sa i alla fall att jag inte hade tillgång till någon fax, då lät han lite besviken och sa att han skulle skicka det vidare till fakturaavdelningen så skulle dom höra av sig.
Suck, varför ska det vara sånt tjafs, och varför fax?? Tänker på en Nemi-serie (Nemi nr 9 2007) som handlar om faxar. Helt sant!
I alla fall, nu ska jag sluta sitta här och vara irriterad och göra lite uppgifter istället. Fick föresten godkänt på japanskatentan! Grattis till mig! :)

Kommentarer
Postat av: Vilandra

Jag har fullt studielån men man har ändå inte så mycket pengar över efter att man betalt alla räkningar och fyllt kyl och frys med mat för månaden. Och fast att det är tanken som räknas och det är viktigare att köpa något passande än dyrt, så är det ändå inte så kul när andra har råd att ösa julklappar och presenter över folk och man själv bara köpt något "mindre". Om du förstår vad jag menar?

Vissa dagar kan jag titta på min spegelbild och tycka att den är okej, i alla fall ansiktet... Försöker jobba på det! Ännu en sak som media kunde tona ner, hysteriet om skönhetsideal.

2007-11-27 @ 21:14:13
URL: http://vilandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0